نوین

نوین


|
 
 

همانطور که برخی بیماریها از طریق ژن و از اجداد به فرزندان و نسل های بعدی منتقل می شوند ، افسردگی نیز می تواند از اجداد ، والدین به نسل بعدی انتقال یابد.
چرا برخی از ما دچار افسردگی می شویم درحالیکه باقی مردم همه عمرشان را در شادی و خوشبختی زندگی می کنند؟
اما درست نیست که به ژن و وراثت به عنوان عامل اصلی ابتلا به افسردگی نگاه کنیم. به گزارش نیک صالحی ،سبک زندگی افراد و نوع نگرش آنها نقش مهمی در این بیماری دارد.
بچه ای که از طرف اعضای خانواده اش طرد می شود یا نادیده انگاشته می شود ، یا نوجوانی که عمیقا از جدایی پدر و مادرش ناامید شده ، یا در امتحانی مردود شده یا جوانی که با نامزدش قطع رابطه می کند ، همه این افراد می توانند به افسردگی مبتلا شوند. مرگ یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک هم می تواند زمینه ساز افسردگی باشد.
علاوه بر همه این موارد نباید نقش مصرف الکل یا مواد مخدر را نادیده بگیریم ، این مواد فشار خون را افزایش داده و زمینه ابتلا به انواع بیماری ها را در فرد ایجاد میکند. استرس نیز یکی دیگر از دلایل افسردگی است.
طبق آخرین تحقیقات افراد سالخورده ای که بازنشسته می شوند نیز دسته دیگری از افراد مستعد این بیماری هستند. کسانی که از خانه یا خانواده شان رانده می شوند ، فرزندان شان آنها را به خانه های سالمندان می سپارند یا زمانیکه یکی از اعضای خانواده شان را از دست می دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: بردی نشین ׀ تاریخ: سه شنبه 29 آذر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , bardi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com